| |

Meke2 yg ska bebel

Tuesday, November 30, 2010

Aku masih dara...


bila la leh tengok cite nie...
hehehehehehe....
tajuk nak gempak jew an....

Ahmad Idham sekali lagi diberi kepercayaan oleh MIG Productions Sdn. Bhd (MIG) untuk mengemudi filem terbaru, Aku Masih Dara.

Filem yang mengisahkan keruntuhan akhlak di kalangan remaja itu berdasarkan kisah benar yang dilalui oleh seseorang yang menyebabkan dia berasa terpanggil untuk mengarah.

"Ia adalah pembongkaran kepada masalah remaja islam zaman sekarang yang makin jauh tersasar daripada landasan sebenar. Filem ini sangat dekat dengan masyarakat kerana ia benar-benar berlaku di Malaysia pada hari ini. Ideanya datang selepas saya mendengar kisahnya daripada seseorang.

"Pelbagai isu yang diketengahkan - daripada pergaulan bebas hinggalah kepada masalah dadah. Contohnya, saya cuba mengupas mengenai pelbagai pemahaman berbeza mengenai agama Islam. Di sini, saya banyak selitkan unsur-unsur nasihat dan dakwah" kata Idham yang ditemui, baru-baru ini.

Idham turut menjelaskan, kejayaan memberangsangkan melalui filem yang bercorak keagamaan seperti Syurga Cinta yang ditayangkan tahun lalu mendorong MIG menerbitkan filem ini. Namun ia bukanlah sambungan dari filem tersebut tetapi menggunakan konsep dan pendekatan yang sama iaitu dakwah.

9 comments:

muhamadsufian89 said...

la ingatkan ape la tadi..huhu

Azyie said...

hahaha...terkena sudah...

ceghap said...

aku pon masih dara dowh~ hahaha

apsal xd orang kondem filem ni macam 2 alam? kesian mr cendawan tu.

nabilah_2908 said...

mcm best jer...ada asyraf muslim lagi... ;)

movie yg lepas MIG guna heliza...kali ni guna asyraf lak... ;)

jom ke APA KATA HATI pulak,
CUTI SEKOLAH DULU DAN SEKARANG

Azyie said...

ceghap: hahaha..pew2 jew la...

nabilah: bes kot...nak sgt tgk ha..

Eiymah Fahimah said...

Hope mesej yang nak disampaikan memang sampai kepada penonton.jangan sekadar tajuk je gempak..Apapun kita tengok reaksi penonton nanti

Oreo said...

Tajuk filem ni je dah buat semacam dah.

AKU MASIH DARA.Haha

Azyie said...

hek3...terkena...

nescafe ais said...

tajuk xleh blah..hehe