| |

Meke2 yg ska bebel

Saturday, December 25, 2010

Kahwin tahun depan..OH TIDAK!!!


salam...
selamat pagi semua..
diharap sihat semua..

Aku ada berita gembira tapi membunuhlah juga.Aku macam x percaya jew Dengan berita 2..Tapi aku tengah buat2 tenang (dalam hati??ish3...otak nie x henti2 fikir ha).Okey tidak mahu melalut panjang-panjang..Macam nie,semalam ayahku telefon aku,die cakap die suruh buah hati aku dengan aku kahwin tahun depan..wah!!terkejut sekejap..aku ingatkan main2..tapi kalau dah ulang 2 kali kali,main lagi kew??Agak pelik dengan ayahku ini..Macam persoalan mula menghantui diri..Kenapa ini terjadi?Bagaimana ini boleh terjadi??Apa akan terjadi?jom ramai2 poie beli beras jadi..hahaha..(main2 ek ko)

Pada mulanya aku x percaya sangat,pas 2 aku telefon Ibu aku minta kepastian..Ibu aku cakap betullah..Wah!!terkejut lagi..betul la nie..Lepas 2 aku tanya nape Along kena kahwin cepat sangat.Apa lagi ibuku pun explain la..Adik aku mungkin kahwin tahun depan sebab i2 la die orang nak aq join sekali..macam 2 la pulak..Sebab ayah kata daripada sewa khemah banyak2 baik ayah sewa dewan lagi senang..aduh susah nie..bukan aku x setuju cuma...

Pertama aku baru jew habis belajar..kalau boleh aku nak sambung belajar lagi,aku nak ambik degree pula..nak kahwin macam mana??duit ne ada lagi..Buah hati aku 2 plak baru jew 5 bulan kerja..Kerjanya bagus kira dah boleh tanggung aku dan boleh ada anak sorang tau..hahaha..tapi an,tahun depan adik die nak kahwin jugak..sebagai abang mesti nak hulur duit jugak an..mesti banyak pakai duit nya..nak2 die tinggal kat bandar,nak bayar sewa umah,macam2 lagi la..kesian pula kat buah hati aku 2.nak tolong,tapi aku x kerja lagi..

Haih...Aku bagi tau buah hatiku pasal berita 2,die bukan main gembira lagi,kalau bley nak telefon mak die time 2 jugak..(masa 2 kita orang tengah date kat ioi mall).Aku tengok dia bersungguh2 jew,tapi aku macam takut2 pula..yea la aq macam2 fikir,die x fikir ke apa yan aku fikir..walawei...pening dah aku..nak kahwin susah,x kahwin pun ada susah juga..

Macam mana nie ek...aku nak join sekali time adik aku kahwin atau tidak..(bek join save cikit bajet,hahaha) atau pun ibuku takut kalau2 adik aku langkah bendul..takut orang sekeliling cakap ek ibu??aku xkisah pun kalau nak langkah bendul..Lagi pun kesian kat kat cik abg dia dah lame sangat tunggu nya.. YA ALLAH YA TUHANKU, berikanlah hambamu ini kekuatan dan tunjukanlah jalan penyelesaian...AMIN...

P/S:- xmau join la...hek3..





6 comments:

Dr Zaira said...

kakak ni askar eyh??? wawawa :D

Azyie said...

yup..tapi bukan sepenuh masa...

cik.shabah said...

kita hanya merancang tapi tuhan yang menentukan,tol x?huhu,tetiba je ;p

Dr Zaira said...

oww.. ingatkan sepenuh masa.

wataniah or palapes??

Dr Zaira said...

haah... tunang saya pun askar jugak kat upnm dah final year. :)

anazarin said...

kawin je r ea???
kan bgus...hehehe